Wat is formulierverlating? 

Vandaag gaan we dieper in op het verlaten van formulieren. De echte kosten en uitvoerbaar advies.

Team Responser
Gepubliceerd
oktober 30, 2021
Laatst bijgewerkt
december 13, 2021
Verlaten Formulieren

Formulieren zijn de onderschatte voorvechters van klantacquisitie. Ongeacht uw branche, product of dienst, u heeft ongetwijfeld: formulieren op uw hele website, zodat klanten en klanten acties kunnen ondernemen die uw bedrijf laten groeien. Dit kan een abonnement op een nieuwsbrief zijn, een product kopen of een proefperiode starten. 


Gebruikers zijn echter berucht om het verlaten formulieren voordat ze op de knop 'Verzenden' klikken die helpt om uw bedrijf te laten groeien. Een 2018-enquête gaf aan dat 81% van de respondenten heeft onlangs een formulier, en 67% van die respondenten komt nooit meer terug nadat ze zijn achtergelaten. Winkelwagen verlaten, een specifiek type formulier in de steek gelaten, is ook geweest gestaag toenemend tussen 2016 en 2020.


Waarom gebeurt dit? Er zijn verschillende belangrijke en opmerkelijke oorzaken van formulier in de steek laten waarvan uw bedrijf op de hoogte moet zijn. De belangrijkste redenen waarom gebruikers afhaken formulieren zijn veiligheidsproblemen, lengte, te veel upselling en onnodige vragen. Elk van deze redenen ligt binnen de macht van uw bedrijf om op te lossen, wat leidt tot meer formulier opleveringen die op hun beurt leiden tot hogere inkomsten.


Vandaag gaan we dieper in op formulier verlating. We bespreken de werkelijke kosten van dit probleem en geven praktisch advies om u te helpen het aantal gebruikers dat uw account verlaat, te verminderen formulieren achter. 

Wat is formulierverlating?

Statistieken over het verlaten van formulieren

Formulierverlating beschrijft elke situatie waarin een klant een formulier begint, maar het niet invult en er niet in slaagt een volledige lead te worden. Het verlaten van een winkelwagentje is een specifiek type verlaten van formulieren dat de meeste aandacht krijgt, maar elk verlaten formulier op uw website draagt bij aan uw algehele percentage verlaten formulieren. 


Er zijn tal van redenen waarom iemand een formulier zou kunnen verlaten. In sommige gevallen beginnen gebruikers het formulier in te vullen zonder ooit de intentie te hebben om het in te vullen, zoals 'window shopping' in een online winkel. Ze willen misschien gewoon de totale prijs zien na belastingen en verzendkosten, maar waren niet van plan om te kopen. Dit type formulierverlating is meestal niet te voorkomen, maar bijna elke andere oorzaak van formulierverlating kan worden gecontroleerd. Gezien het feit dat 76.9% van de online shoppers hun winkelwagentje verlaat bij het afrekenen kunt u zeker zinvolle wijzigingen doorvoeren die echte kopers aanmoedigen om de transactie te voltooien.



Wat zijn de echte kosten van het verlaten van formulieren?

Hoeveel geld loopt uw bedrijf mis vanwege de hoge percentages voor het verlaten van formulieren? Uit een recent onderzoek is gebleken dat verlaten online winkelwagentjes kosten Britse bedrijven £ 18 miljard in omzetverlies per jaar. Deze statistiek werpt een licht op de werkelijke kosten van klanten die uw site verlaten voordat ze een zinvolle transactie hebben voltooid.


Wat zijn uw werkelijke kosten van? formulier in de steek laten? Dit hangt af van hoeveel formulieren die u op uw site heeft, de zakelijke waarde van een lead die hierdoor wordt gegenereerd formulieren, en andere statistieken zoals de gemiddelde ordergrootte. 

Naast het overwegen van het verlaten van eCommerce-winkelwagens, moet uw bedrijf een dollarwaarde toewijzen aan voltooid formulieren die niet direct inkomsten genereren. 

Formulieren zijn de onderschatte voorvechters van klantacquisitie.
-Responser.com


Het opbouwen van een abonneebestand voor uw nieuwsbrief kan bijvoorbeeld een van uw belangrijkste zakelijke doelen zijn, maar een succesvolle inschrijving genereert niet direct inkomsten. U moet bepalen hoeveel inkomsten een gemiddelde abonnee doorgaans genereert en die waarde vervolgens toepassen op een generieke abonnee. Op dit punt heb je een veel duidelijker beeld van wat formulier in de steek laten kost je geld formulieren die niet direct inkomen opleveren. 


Mogelijk moet u dieper in uw klantgegevens graven om de kosten van het verlaten van formulieren volledig te begrijpen, maar het is een taak die de moeite waard is. Het zal helpen om licht te werpen op de geschatte waarde die uw bedrijf zou kunnen behalen als problemen met het verlaten van formulieren worden gecorrigeerd.

Hoe het verlaten van formulieren te verminderen?

5 tips om het verlaten van formulieren te verminderen

Het verminderen van het verlaten van formulieren kan de groei van uw bedrijf aanzienlijk beïnvloeden. Een vergelijkbare manier om te kijken naar het verminderen van het verlaten van formulieren, is door het te zien als een uitdaging die wordt opgelost door: uw formulierconversies verbeteren. Hoewel dit absoluut waar is, levert het bekijken vanuit de meer specifieke lens van het probleem van gebruikers die uw formulier verlaten, meer direct nuttige technieken op.


Voordat u ingaat op de exacte stappen die u kunt nemen, is het belangrijk om u te concentreren op wat iemand motiveert om uw formulier. Jouw taak is om deze motivatie levend te houden en zelfs te voeden. Soms worden gebruikers gemotiveerd door de absolute noodzaak om uw formulier, daarom formulieren op overheidswebsites bieden meestal een vreselijke gebruikerservaring - mensen moeten ze invullen, zelfs als ze slecht zijn. 


De kans is groot dat gebruikers niet de brandende noodzaak hebben om uw formulier in te vullen, dus u moet te allen tijde hun motivatie voor het invullen van het formulier in gedachten houden. Laten we, met de motivatie van gebruikers in gedachten, specifieke stappen bespreken die u kunt nemen om het verlaten van formulieren te verminderen. 

Prioriteit geven aan Short Formulieren

Lang formulieren zijn over het algemeen afknapper omdat ze de indruk wekken dat het te lang gaat duren om ze te voltooien. Een algemene vuistregel is om prioriteit te geven aan korte formulieren, maar zo eenvoudig is het niet altijd. 


Je formulier moet zo kort mogelijk zijn, maar ook alle informatie vragen die je nodig hebt om de volgende stap te zetten. U moet precies zoveel informatie vragen als nodig is voor de volgende fase - niet meer en niet minder. Te veel informatie vragen is niet alleen onaangenaam vanwege de tijd die het kost, maar het kan vaak lijken op een inbreuk op de privacy. Je wilt nooit dat een gebruiker iets vraagt als: "Waarom moet deze boksschool mijn thuisadres weten om een vraag te stellen?" 


Beknoptheid is krachtig, maar kort formulieren zal niet helpen als u nog steeds contact moet opnemen met de klant voor meer informatie om verder te gaan. Natuurlijk kunt u meer onbewerkte leads genereren, maar het aantal leads dat inkomstengenererende klanten wordt, zal eronder lijden. 

Een formuliervoortgangsbalk toevoegen

Voortgangsbalken zijn een uitstekende manier om gebruikers langer door te leiden formulieren. Als u om drie stukjes informatie vraagt, is er geen voortgangsbalk nodig. Echter, langer formulieren en processen, zoals het aanvragen van een lening of iets online kopen, zullen er zeker baat bij hebben een gevoel van progressie creëren.


Dit gevoel van progressie voedt de motivatiedynamiek. Gebruikers zien direct hoe ver ze al zijn gekomen en hoe ver ze nog te gaan hebben. Als hun motivatie begint af te nemen, zal het feit dat ze 70% van het formulier al hebben ingevuld, hen waarschijnlijk dwingen om door te gaan, in plaats van het hele proces te verlaten.

Gedeeltelijke leads vastleggen en leadcyclus controleren

Gedeeltelijke leadregistratie

In het verleden werd iemand pas een lead als hij op de laatste knop 'verzenden' op een formulier klikte. Als ze dat niet deden, wisten bedrijven niet eens van hen af. 


U kunt ook leadbeheer- en herstelplatforms gebruiken zoals: Responser om gedeeltelijke leads vast te leggen die slechts een deel van het formulier invullen, maar niet op de laatste knop klikken. Met Responser, kunnen bedrijven het volledige traject van leads volgen, e-mails en telefoonnummers valideren en automatisch follow-up-e-mails naar deze gebruikers sturen om hen aan te moedigen terug te keren naar uw site en het proces te voltooien.


Ook al heeft de gebruiker uw formulier technisch gezien al verlaten, een service die gedeeltelijke leads vastlegt, voorkomt dat ze een volledig verloren zaak worden. Gedeeltelijke leads zijn doorgaans niet zo veelbelovend als leads die volledig worden geconverteerd door het invullen van uw formulier, maar ze zijn nog steeds waardevol voor uw bedrijf en bieden u een krachtige mogelijkheid voor remarketing.


Het is vermeldenswaard dat Responser en andere services leggen geen gevoelige informatie vast, zoals creditcardgegevens of wachtwoorden. Contactinformatie is het primaire doel. 

Zorg voor voldoende begeleiding

Een verwarde gebruiker is een gebruiker die op het punt staat uw formulier te verlaten. Alles wat verwarrend kan zijn of vragen kan veroorzaken, moet direct op uw formulier worden beantwoord. Dit kan worden gedaan met een paar kleine woorden in de buurt van het veld, informatie die vooraf is ingevuld in het veld of een tooltip die begeleiding biedt. 


Misschien kent u al een paar verwarrende vragen die moeten worden beantwoord. U moet ook op de hoogte zijn van eventuele problemen die gebruikers via contact onder uw aandacht brengen formulieren of livechat. Als je herhaaldelijk dezelfde vraag krijgt over een plekje op je formulier, is het tijd om die vraag direct op de . te beantwoorden formulier. 


Een andere techniek om begeleiding te bieden, is om een gemakkelijk herkenbare optie te hebben om rechtstreeks contact op te nemen met een live chat-agent op dezelfde pagina als de formulier. Als iemand een vraag heeft over uw formulier of het hele proces, ze weten precies hoe ze antwoorden moeten vinden, in plaats van je formulier. Een bijkomend voordeel van deze techniek is dat als er technische problemen zijn met de formulieren ontstaan, live chat is er al om te helpen.

In-line validatie gebruiken

Deze laatste techniek is kort en krachtig: valideer formuliergegevens in-line. Als een gebruiker alleen te horen krijgt dat zijn e-mailadres .com ontbreekt of dat zijn telefoonnummer één cijfer te kort is wanneer hij op verzenden drukt, is de kans groot dat hij gefrustreerd raakt en het opgeeft. Ze kunnen het nog een keer proberen, maar als ze nog een foutmelding krijgen, zijn ze misschien weg. 


Corrigeer dit probleem door uw formulieren valideer gegevenstypen in-line vóór de formulier wordt ingediend. Gebruikers zullen onmiddellijk weten of ze een fout hebben gemaakt, in plaats van te denken dat ze klaar zijn en gefrustreerd raken als dat niet zo is. 

Formulieroptimalisatie en leadregistratie met Responser

Als u een van de bovenstaande tips gebruikt, voorkomt u dat gebruikers uw formulier in de eerste plaats verlaten. Als ze dat echter wel doen, zal het hebben van een systeem om gedeeltelijke leads vast te leggen, voorkomen dat het een volledig verlies wordt. 

Uw bedrijf heeft nog steeds contactgegevens beschikbaar en kan automatisch contact opnemen om hen aan te moedigen het formulier in te vullen.

Bent u geïnteresseerd in het verminderen van? formulier verlating en het verkrijgen van waardevolle gegevens van degenen die uw formulieren? Start uw gratis proefperiode van Responser vandaag en zie hoe onze software voor het vastleggen van leads verloren leads kan omzetten in nieuwe kansen.

Laatste artikels

Blader door alle artikelen
FrançaisItalianoEspañolDeutschjęzyk polskiPortuguêsNederlandsEnglish汉语SvenskaEnglish