5 Leadgeneratietrends waarvan u op de hoogte moet zijn in 2022 en daarna

Alle online bedrijven hebben een soort van leadgeneratie nodig. In dit artikel vermelden we 5 trends voor 2022 en verder

Team Responser
Gepubliceerd
december 12, 2021
Laatst bijgewerkt
december 12, 2021
Hoofd management

De wereld van marketing verandert snel in het digitale tijdperk van vandaag. Maar er zijn enkele feiten die hetzelfde zijn gebleven. Ten eerste blijft verkoop een belangrijk cijfer voor bedrijven. Zonder verkoop kunnen bedrijven niet winstgevend of zelfs duurzaam zijn. 

Een van de redenen waarom sommige bedrijven moeite hebben om verkoopdoelen te halen en de winst te verbeteren, is dat er niet genoeg leads binnenkomen. Ze hebben het verkooppraatje en het product, maar niemand om ze te pitchen. Dat is waarom velen carrières in bedrijfskunde hebben veel te maken met marketing en sales.

Het genereren van leads moet een prioriteit zijn voor elk bedrijf om de komende jaren te floreren. 61% van de marketeers zeggen dat leadgeneratie een van hun grootste uitdagingen is. En naarmate strategieën voor het genereren van leads evolueren en het publiek nu reageert op nieuwe strategieën, moeten marketing- en verkoopmedewerkers op zoek gaan naar nieuwe manieren om meer leads voor het bedrijf te genereren. Dit zijn de belangrijkste trends voor het genereren van leads voor 2022 en daarbuiten.

1. Conversationele marketing

In een zoektocht om te verkorten loodcycli en het creëren van boeiendere kanalen voor het genereren van leads, hebben marketeers zich tot meer conversatie-benaderingen van hun trechter-copywriting gewend. Voorbij zijn de dagen dat geavanceerde verkooppagina's en e-mailsequenties het spel voor het genereren en converteren van leads winnen. Marketingbureaus die leadgeneratiediensten en marketeers aanbieden, maken hun inhoud nu informeler en gemoedelijker.

Mensen willen inhoud die rauw en echt is omdat het authentieker aanvoelt en dus betrouwbaarder. Probeer uw videoscripts, verkooppagina's en e-mailinhoud meer te laten aanvoelen als directe inhoud die u rechtstreeks vanaf de telefoon of het document verzendt.

2. Verlaten formulier campagnes

Toen campagnes voor verlaten winkelwagentjes de e-commerce-industrie binnendrongen, vonden marketeers betere conversiepercentages voor hun aankopen. Dienovereenkomstig creëerden innovators in marketingtechnologie en software formulier in de steek laten campagnes die potentiële leads eraan herinneren en opnieuw uitnodigen om een formulier en krijg toegang tot freebies, exclusieve groepen of andere leadmagneten.

Hulpmiddelen voor het genereren van leads beginnen te evolueren naar meer geautomatiseerde structuren die weinig tot geen menselijke tussenkomst vereisen. Deze duw in de richting van op computerleren gebaseerde leadgeneratie en verlaten formulier campagnes helpen bij het verzamelen van meer leads zonder marketingpersoneel en -bureaus te hoeven overweldigen met te veel handmatig vervolgwerk.

3. Webinars als leadmagneet

De manieren waarop marketingteams leads aantrekken, zijn in de loop van de tijd ook veranderd. Waar er ooit een tijd was dat een kort e-boek of pdf-rapporten voldoende waren, schreeuwen mensen nu om webinar-inhoud. Leadconversies verbeteren hangt vaak af van de vraag naar de inhoud, dus mensen moeten beginnen met het aanbieden van op video gebaseerde inhoud om meer leads aan te trekken en hen ertoe te brengen hun informatie uit te wisselen voor aanwezigheid.

Het uitvoeren van webinars kan echter veel tijd en middelen kosten. Gelukkig zijn er nu trechtertools die vooraf opgenomen webinars kunnen automatiseren en zaken als publieksbetrokkenheid, onmiddellijke timing, schema's en andere functies kunnen simuleren waardoor ingeblikte webinars live lijken. Gebruik deze tools om de efficiëntie van leadmagneten te vergroten en meer mensen ertoe aan te zetten zich aan te melden voor nieuwsbrieven.

4. Gerichte advertenties op sociale media

Een groot deel van de Facebook- en Instagram-advertenties van tegenwoordig zijn niet langer een directe upsell. Marketeers zijn begonnen met het gebruik van betaalde advertenties op sociale media om meer bereik en mogelijk meer conversies te krijgen bij aanmelding formulieren.

Uitgaven voor advertenties op sociale media zijn een serieuze investering, maar als je bedenkt dat 53% van marketingbudgetten gaan richting het genereren van leads, zijn bedrijven nu meer bereid om geld uit te geven om leads te krijgen. Het verkrijgen van kwalitatieve leads is tegenwoordig de prioriteit geworden. Marketeers willen niet alleen een goede kwaliteit krijgen, maar ook een goede hoeveelheid bereiken. Gerichte advertenties spelen een cruciale rol om ervoor te zorgen dat leads overeenkomen met de doelgroep van een bedrijf.

5. contextueel formulieren

Over doelgroepen gesproken, formulieren worden steeds gerichter omdat marketingafdelingen en professionals contextueel gaan gebruiken formulieren voor leadgeneratie in 2022. Bedrijven gebruiken A/B-splittests om experimenten uit te voeren met verschillende formulier ontwerpen, berichten, calls-to-action en aanbiedingen voor een bepaald publiek. Een bedrijf kan nu bijvoorbeeld twee aparte formulieren voor mannelijke en vrouwelijke doelgroepen en bieden een webinar over ondernemerschap aan dat meer op een bepaald geslacht is afgestemd. 

Contextueel formulieren zal blijven verbeteren als formulier bouwers worden slimmer en gebruiksvriendelijker. Met de hulp van een leadgeneratie-expert kunnen bedrijven nu meerdere formulieren die zich richten op mensen op basis van specifieke segmenten binnen hun doelgroepen.

Leadgeneratie in de toekomst

In de toekomst zal het genereren van leads steeds meer afstappen van meer mensgerichte systemen en software en tools gebruiken om campagnes op elk moment als een klok te laten lopen. Daarom zal een bedrijf tegenwoordig zonder hulpmiddelen voor het genereren van leads om hen te helpen mee te draaien met de trends voor 2022 en daarbuiten, het alleen maar moeilijker vinden om kwaliteitsleads te krijgen. Bedrijven die tools en systemen opzetten om hun leadgeneratieprocessen te automatiseren, zullen daarentegen leads van betere kwaliteit hebben, die ze mogelijk kunnen wenden tot langetermijnklanten.


Laatste artikels

Blader door alle artikelen
FrançaisItalianoEspañolDeutschjęzyk polskiPortuguêsNederlandsEnglish汉语SvenskaEnglish