6 Bruikbare strategieën voor het genereren van leads in de reis- en horecasector

Hier zijn 6 bruikbare manieren om conversies te stimuleren en leads te genereren in toerisme, reizen en gastvrijheid.

Team Responser
Gepubliceerd
maart 30, 2022
Laatst bijgewerkt
maart 30, 2022
Conversie-optimalisatie

Reizigers hebben duizenden opties als het gaat om het online organiseren van reizen. Ze kunnen online luchtvaartmaatschappijen, agentschappen, hotels, Airbnbs en autoverhuur vinden. De concurrentie is hevig, daarom moeten spelers in de reis- en horecabranche de hele klantreis optimaliseren - van het overtuigen van een klant om te boeken tot aanbeveling na de reis. Hier zijn 6 bruikbare manieren om conversies te stimuleren en leads te genereren in toerisme, reizen en gastvrijheid.

1. Inspireer uw publiek

Wanneer iemand voor het eerst besluit te gaan reizen, voelen ze zich waarschijnlijk geïnspireerd door een locatie die ze hebben opgemerkt in een bericht op sociale media, vlog of blog op een reiswebsite. Ze zijn in deze fase nog niet klaar om te boeken, maar hebben de inspiratie nodig om te converteren.

Nodig uw potentiële klanten uit om te reizen om een bestemming te overwegen door middel van inspirerende foto's, video's en berichten. Je kunt samenwerken met influencers, professionele fotografen en social media-experts om inspirerende content voor je blog te creëren die de bezoeker verleidt om een reis bij je te boeken.

Als u hun aandacht trekt, moet u niet vergeten te reageren op opmerkingen en links naar reispakketten of boekingsbestemmingspagina's te delen om het genereren van leads aan te moedigen. Moedig de bezoekers vervolgens aan om contact op te nemen terwijl ze door uw site bladeren formulieren om u te registreren en profielen aan te maken om toegang te krijgen tot aanbiedingen en kortingen op uw site.

Op deze manier hebben de reizigers uw merk in gedachten wanneer het tijd is voor de reiziger om een hotelkamer te boeken, een reisvoertuig te huren of een reisbureau te raadplegen.

2. Maak uw site eenvoudig, slim en vriendelijk

Bezoekers die op uw site browsen in de reis- en horecasector, werken in de modus "browsen en vinden". Ze willen gemakkelijk items, pakketten en informatie op uw site kunnen zoeken en vinden.

Als u bijvoorbeeld een website van een reisbureau beheert die hotels, vluchten, auto's en vakantiepakketten en boekingen aanbiedt, plaatst u het zoek- en bewaarvak direct op de startpagina. Waarom? U wilt de bezoekers aanzetten tot interactie met uw site en hun meest kritische vragen beantwoorden met praktische resultaten.

Meestal hebben zoekvakken velden zoals locatie, incheckdatum, uitcheckdatum, aantal hotelkamers of aantal reizigers. Wanneer bezoekers op uw pagina terechtkomen, kunnen ze de details invoeren en toegang krijgen tot potentiële aanbiedingen van verschillende hotels en resorts in hun reisgebied, met bijbehorende kamerreserveringskosten, afhankelijk van de reisdatum.

Hoewel de zoekfunctie uitstekend is om de betrokkenheid te vergroten, is het net zo belangrijk om de juiste informatie bij de hand te hebben om uw publiek van dienst te zijn. Zoek breed en lang naar informatie over reisbestemmingen, hotels en autoverhuur voordat u uw site instelt. Zorg ervoor dat bezoekers toegang hebben tot zoveel mogelijk informatie, zodat ze zich kunnen aanmelden bij uw reisbureau.

Vergeet ten slotte niet om de sitesnelheid te verhogen en uw website voor mobiel te optimaliseren. Bezoekers moeten genieten van een naadloze ervaring tijdens het browsen en interactie met uw site op mobiel. Een trage en niet-reagerende website is een snelle manier om leads te verliezen. 

3. Help uw bezoekers kiezen

Er zijn honderden opties voor bestemmingen om te touren, hotelovernachtingen, eetgelegenheden en manieren om te reizen. Als zodanig raken mensen overweldigd en vinden ze het een uitdaging om de juiste combinaties te kiezen. U kunt uw bezoekers helpen kiezen door ze opties te geven.

Als u bijvoorbeeld vakantiepakketten verkoopt, presenteer dan georganiseerde vakantiepakketten met alle details over bestemmingen, reizen, accommodatie en prijzen. Als u een hotel en restaurant runt, deel dan volledige informatie over de kosten van accommodatie voor individuen, routes, stellen, gezinnen en groepen. Vermeld of het totaal maaltijden omvat en duik indien mogelijk verder in de beschikbare menu's en kosten. 

4. Uitgebreide en duidelijke prijsdetails hebben

Prijzen zijn voor de meeste reizigers een belangrijke beslissende factor. Daarom is het het beste om de bezoeker de waarde te laten zien van het registreren bij u of het boeken van uw diensten. U moet alle prijsdetails verstrekken van eventuele consultatiekosten, boekingskosten, accommodatiekosten, reizen, maaltijden en alle bijkomende zaken die een bezoeker nodig heeft.

Prijsvoorspelling is bijvoorbeeld een uitstekende manier om de leadgeneratie van uw reisbureaus te stimuleren en conversies aan te moedigen. Het gebruik van voorspellende prijzen op basis van seizoenen is een uitstekende manier om bezoekers aan te moedigen uw site te gebruiken.

Je moet bezoekers ook zoveel mogelijk accessoires bieden. Maak het voor hen gemakkelijker om details toe te voegen, zoals transportkosten van en naar luchthavens, treinstations en busstations. Voor vliegreizen kunt u extra bagage en stoelkeuzekosten toevoegen. Voor hotels kunnen de kosten van alcoholische dranken, telefoongesprekken vanaf hotelkamers of snacks in de minikoelkast tot de bijkomende kosten behoren.

5. Toon beoordelingen en beoordelingen

Bouw vertrouwen op bij uw klanten door ze uw bedrijfsrecensies te laten zien. U kunt beoordelingen op uw website delen en lid worden van onafhankelijke beoordelingsplatforms zoals Yelp, Google Mijn Bedrijf, Expedia, TripAdvisor en Expedia voor klanten om onafhankelijke beoordelingen achter te laten.

Vergeet niet om kwaliteitsdiensten te leveren om de beste beoordelingen voor uw bedrijf te krijgen. Je moet ook reageren op negatieve beoordelingen en reizigers compenseren en helpen bij negatieve ervaringen. Op deze manier kunt u de reputatie van uw bedrijf behouden en nieuwe bezoekers aanmoedigen om zich bij u aan te melden.

6. Optimaliseer uw boeking Formulieren

Formulier optimalisatie is een cruciaal onderdeel van het genereren van leads in reizen en gastvrijheid. Nadat uw bezoekers de site hebben bekeken, hun ideale reislocaties hebben geïdentificeerd en geschikte pakketten hebben gekozen, wilt u niet dat ze hun boeking verlaten.

U kunt het boekingsproces optimaliseren door te investeren in goed ontworpen intelligente reizen, verhuur en hotelboekingen formulieren door Responser die de gebruiker begeleiden bij het boeken van zijn pakket. De formulieren moet relevante velden gebruiken en alleen om relevante informatie vragen. Je kunt ook predicatief gebruiken formulieren in elk veld om de gebruiker te begeleiden bij de details die ze moeten invullen.

Voeg een voortgangsbalk toe aan de pagina om bezoekers te helpen hun voortgang bij te houden terwijl ze details intoetsen. Verdeel het boekingsproces ook in herkenbare stappen om de bezoeker aan te moedigen het proces te voltooien. Voeg ten slotte een klikbare bevestigingsknop toe om hun actie aan het einde van het proces te bevestigen.

Bovendien kunt u met de juiste leadbeheersoftware de boeking volgen formulieren, identificeren wanneer bezoekers afhaken formulieren en test vervolgens nieuwe formaten om aanmeldingen aan te moedigen.

Met deze zes bruikbare technieken kunt u de conversies op uw site optimaliseren en uw reis- en horecabedrijf een boost geven.

Laatste artikels

Blader door alle artikelen
FrançaisItalianoEspañolDeutschjęzyk polskiPortuguêsNederlandsEnglish汉语SvenskaEnglish