Top 7tips voor het genereren van leads voor advocatenkantoren voor beginners

Hier zijn zeven manieren om uw leadgeneratiestrategie te verbeteren en een stabiele pijplijn van gekwalificeerde leads te creëren.

Team Responser
Gepubliceerd
april 7, 2022
Laatst bijgewerkt
april 7, 2022
Hoofd management

Het kost tijd om klanten te overtuigen om een contract te ondertekenen en u aan te stellen als hun advocaat. Dat proces begint echter met het vinden van de juiste leads. Effectieve leadgeneratie van advocatenkantoren is cruciaal omdat het een continue stroom van potentiële klanten tot stand brengt. Daarnaast zijn leads de eerste stap in het veiligstellen van de financiële zekerheid van uw advocatenkantoor. Hier zijn zeven manieren om uw leadgeneratiestrategie te verbeteren en een stabiele pijplijn van gekwalificeerde leads te creëren. 

1. Creëer een effectieve juridische website voor uw advocatenkantoor

Tegenwoordig surfen klanten op internet om advocatenkantoren te vinden waarmee ze zaken willen doen. Wat nog belangrijker is, is dat klanten minder geneigd zijn om bedrijven aan te trekken die ze niet online kunnen vinden. Een zakelijke website biedt een aanspreekpunt tussen u en leads en legitimeert uw bedrijf. U hebt echter een goed ontworpen website nodig om klanten aan te moedigen om te blijven browsen. Hier zijn verschillende elementen waarmee u rekening moet houden voor het genereren van leads voor advocatenkantoren.

  Professionele website: Uw website is uw etalage op internet. Het zorgt voor de eerste indruk. Uw website moet een professionele presentatie hebben die uw advocatenkantoor tot expert maakt. Het moet ook toegankelijk zijn op desktop en mobiel.

  Goede gebruikerservaring: Uw site moet gemakkelijk te navigeren zijn. Gebruik gemakkelijk leesbare lettertypen, navigatiemenu's en contacten, maar zorg ervoor dat uw pagina niet rommelig wordt. Geef ook pagina's en informatie waar bezoekers waarschijnlijk naar zoeken. Bijvoorbeeld uw expertisegebieden, contacten, blogs, de geschiedenis en missie van uw bedrijf, successen, getuigenissen, certificeringen en dienstverlening aan de gemeenschap.

  Makkelijk te vinden contacten: Uw contacten moeten direct beschikbaar zijn op de startpagina. Vermeld uw telefoonnummer(s), chatbots voor directe berichten, direct contact met de klantenservice, e-mails en contact formulieren.

  Oproepen tot actie: voeg CTA's toe aan de berichten op uw websites en verzendknoppen om bezoekers door te verwijzen en betrokkenheid te stimuleren. Vergeet niet uw unieke verkoopvoorstel op te nemen.

2. Gebruik bestemmingspagina's om aanmeldingen aan te moedigen en gekwalificeerde leads te genereren

Hoewel de criteria voor het kwalificeren van leads voor marketing en verkoop variëren, komt het erop neer dat je meer informatie over een klant moet verzamelen. Uw bezoekers moeten contactgegevens delen, zoals namen, telefoonnummers, e-mails, locaties, praktijkgebieden, arbeidsstatus, standplaats of het aantal werknemers in hun bedrijf. U kunt deze informatie vervolgens gebruiken om contact op te nemen met een prospect en deze met gepersonaliseerde marketing tot een klant te maken.

Bestemmingspagina's zijn van vitaal belang omdat ze mensen aanmoedigen om specifieke acties te ondernemen. U kunt teruglinken naar bestemmingspagina's van andere webpagina's, blogs en posts op sociale media. Hier zijn tips voor het verbeteren van de bestemmingspagina van uw advocatenkantoor:

● Een goede landingspagina van een advocatenkantoor moet een duidelijke, bruikbare kopie hebben die uw unieke verkoopvoorstel laat zien.

● Gebruik duidelijke en relevante afbeeldingen om de kopie te begeleiden.

● Gebruik duidelijke, leesbare en gemakkelijk in te vullen contacten formulieren. Houd rekening met de velden in uw contactpersoon formulieren en vermijd langdurig contact formulieren die het aanmelden ontmoedigen. Vergeet niet om ook uw contactpersoon te plaatsen formulier correct op de landingspagina.

● Voeg knoppen toe om klikken aan te moedigen en actie te bevestigen.

3. Gebruik de juiste software om leads te beheren

Het gebruik van kwaliteitssoftware verbetert het leadbeheer voor uw advocatenkantoor, waardoor het gemakkelijker wordt om gekwalificeerde leads op verschillende punten van marketing- en verkooptrechters te volgen. Zorg voor een geautomatiseerd systeem dat leads volgt vanaf het eerste contactpunt met uw advocatenkantoor. Dit helpt je om leads te kwalificeren en prioriteit te geven aan leads met de hoogste belofte.

Bijvoorbeeld, Responser volgt contact formulieren, inclusief verlaten formulieren, om de informatie weer te geven die een potentiële klant heeft verstrekt en of het mogelijk is om deze op te volgen. Bovendien helpt leadbeheersoftware u bruikbare inzichten te genereren om u te helpen uw marketingplannen opnieuw te strategiseren.

Als de meeste van uw leads bijvoorbeeld afkomstig zijn van organische marketing, kunt u het kanaal optimaliseren om leads van betere kwaliteit te genereren en manieren vinden om andere kanalen te stimuleren om beter te presteren.

4. Waardevolle informatie verstrekken

Bied waardevolle inhoud voordat u verwacht dat leads informatie delen of contact met u opnemen. In plaats van over onderwerpen te strijken, genereer je boeiende inhoud op je blogs, artikelen en posts op sociale media om discussies aan te moedigen. Waardevolle informatie cultiveert ook vertrouwen, wat essentieel is voor conversies en gezonde klantrelaties.

U kunt blogs, praktijkvoorbeelden, nieuwsbrieven en whitepapers delen om bezoekers aan te moedigen uw informatie te lezen en te downloaden. Deel echter een contact formulier met de bezoeker voordat u downloads toestaat, of bezoekers doorverwijzen naar een bestemmingspagina.

5. Gebruik beoordelingen en verwijzingen

Mensen zijn eerder geneigd om bedrijven met een bewezen staat van dienst in dienst te nemen. Voordat potentiële klanten rechtstreeks contact met u opnemen, lezen ze recensies op uw website, Google Mijn bedrijfsprofielen en sociale media. Ze vragen ook om verwijzingen en vertrouwen cliënten die in het verleden uw juridische dienst hebben geraadpleegd.

Wees eerst actief op gratis beoordelingsplatforms zoals Yelp, Google Mijn bedrijf, FindLaw, Yelp, Nextdoor, Justia, Nolo en Avvo. Claim gratis profielen op deze platforms om uw klanten aan te moedigen beoordelingen achter te laten. Reageer daarnaast op opmerkingen op deze platforms, inclusief negatieve opmerkingen, om potentiële klanten te laten zien dat u om uw reputatie geeft.

Ten tweede dient u uw juridische klanten op de juiste manier te bedienen om verwijzingen aan te moedigen. Goede service is de beste marketingtool die je kunt gebruiken.

6. Leadgeneratieservices gebruiken

Er zijn verschillende pay-per-lead-services die juridische leads van hoge kwaliteit bieden. U kunt gekwalificeerde leads voor uw advocatenkantoor kopen, vooral als u een nieuw kantoor of een solo-advocatenkantoor bent. Onthoud echter dat u geen controle heeft over de kwaliteit van leads of het volume. Gebruik daarom de leads binnen de juiste ethische normen en vestig uw online aanwezigheid om uw leads te genereren.

7. Pay-Per-Click-advertenties gebruiken

Er zijn verschillende pay-per-lead-services die juridische leads van hoge kwaliteit bieden. U kunt gekwalificeerde leads voor uw advocatenkantoor kopen, vooral als u een nieuw kantoor of een solo-advocatenkantoor bent. Onthoud echter dat u de kwaliteit van leads of het volume niet bepaalt. Gebruik daarom de leads binnen de juiste ethische normen en vestig uw online aanwezigheid om uw leads te genereren.

U kunt ook pay-per-click (PPC)-advertenties gebruiken om online leads te genereren, vooral in uw lokale gebieden. Maak locatiegerichte advertenties om klanten bij u in de buurt aan te moedigen om contact met u op te nemen. Om er zeker van te zijn dat uw PPC-advertenties effectief zijn, moet u:

  Investeer in de juiste zoekwoorden: Trefwoorden zijn woorden of woordgroepen die gebruikers in de zoekvakken intoetsen om relevante resultaten te vinden. U kunt hulpprogramma's voor zoekwoordonderzoek gebruiken om de juiste zoekwoorden te vinden voor gebruik in uw PPC-advertenties, blogs, posts op sociale media en bestemmingspagina's om meer verkeer naar uw site te krijgen.

  Bestemmingspagina's maken: Koppel uw PPC-advertenties aan duidelijke, beknopte bestemmingspagina's waar bezoekers naartoe kunnen worden geleid om meer over uw diensten te weten te komen, consultaties te boeken en onmiddellijk contact met u op te nemen.

 

Effectieve leadgeneratietactieken helpen u een continue stroom van klanten te creëren. Als het goed wordt gedaan, leidt het genereren van leads in een advocatenkantoor tot duurzame groei. Probeer deze hacks vandaag nog en zie het verschil!

Laatste artikels

Blader door alle artikelen
FrançaisItalianoEspañolDeutschjęzyk polskiPortuguêsNederlandsEnglish汉语SvenskaEnglish